مقاله

9 راز تربیتی والدین موفق فرانسوی برای داشتن کودک مودب

9 راز تربیتی والدین فرانسوی
حتما شما هم مثل ما شنیده اید که راز تربیتی والدین فرانسوی خیلی خاص است، زیرا کودکان مودبی تربیت می کنند! کودکان فرانسوی به طور معمول کودکانی باهوش و فعال تر هستند. این کودکان به ندرت نافرمانی می کنند، هر غذایی که در خانه تهیه شود را میخورند و پس نمیزنند به عباراتی عادات بد غذایی ندارند، رفتار مودبانه و توام با احترام با اطرافیان خود دارند. اما علت این تربیت موفق چیست؟ والدین کودکان فرانسوی چه رازی برای تربیت کودک باهوش خود دارند؟ در ادامه ما پرده از راز تربیتی پشت پرده این والدین خواهیم برداشت.

9 راز تربیتی والدین موفق فرانسوی برای داشتن کودک مودب

چنماه اول زندگی کودک

قانون کار فرانسوی ها به این صورت است که تنها 10 ماه به مادر بعد از زایمان برای نگهداری از فرزند مرخصی داده می شود. بنابراین مادران در فرانسه مجبور هستند که ک.دکان خود را زا همان سنین پایین برای مراقبت به مهدکودک بفرستند. در مهدکودک افراد جدید بسیاری وجود دارند که به کودک آن ها برای به دست آوردن استقلال سریع تر در زندگی کمک خواهند کرد.

تربین فرزند در چنماه اول زندگی

مکان خواب کودک؛ کودک هرگز اجازه ندارد در تخت والدین بخوابد!

کودکان فرانسوی اجازه ندارند که در تخت والدین بخوابند. آنها باید در اتاق جداگانه بخوابند. اگر در صورتی در طول شب خواب بدی ببیند و پریشان از خواب بیدار شود، مادر لحظاتی را در منار او خواهد بود تا آرام بگیرد.

محدودیت آزادی عمل کودکان

والدین موفق فرانسوی در مورد کارهایی که کودک به تنهای می تواند از پس آن بربیاید مداخله نمی کنند. آن ها اگر ببینند که فرزندشان به هنگام بازی با همسن و سالان خود دعوا می کند هرگز مداخله نمی کنند و اجازه می دهند که کودک به تنهایی شرایط و جو را آرام کند. در واقع از همان کودکی به او اجازه می دهند که به صورت مستقل عمل کند و به اصطلاح حق خودش را بگیرد. بنابراین کودکی مستقل تربیت می کنند که به پدر و مادر وابسته نیست. بهترین کار این است که برای رفتار کودک حد و مرزی را تعیین کنید و براساس آن قوانین مجازات وجود داشته باشد تا کودک متوجه آن شود.

مراقب از کودکان توسط پدر بزرگ و مادر بزرگ انجام نمی شود

در فرانسه پدر بزرگ و مادر بزرگ را بیشتر در حالی می بیند که با هم سن و سالان خودشا دورهمی دارند و کمتر پیش می آید که شما آن ها را در حال مراقبت از کودکان ببینید. البته نقش مهمی در رشد کودکان دارند ولی ارتباط بین آن ها بیشتر به دورهمی های آخر هفته خانوادگی و تعطیلات محدود می شود.

برای کودکشان غذای جداگانه تهیه نمی کنند

دور هم بودن برای سرو غذا د رفرانسه بسیار مهم است، طوریکه مدت زمان آن ممکن است حتی تا 2 ساعت هم طول بکشد که این خود نشان دهنده میزان اهمیت آن است. اما نکته جالب توجه تر این است که والدین موفق فرانسوی چند نوع غذا تهیه نمی کنند و کودک از همان غذایی میل می کند که برای بزرگترها تهیه شده است. البته آن ها کودک خود را مجبور به خوردن چیزی نمی کنند اما همیشه برای بار اول تست کردن غذایی اصرار دارند.

رفتار مودبانه ارزشمند و به یاد ماندنی تر است

کودکان فرانسوی از سنین کم نحوه رفتار با بزرگترها و افراد فامیل را کسب می کنند. برخی از رفتارهای موفق آن ها این است که برای مثال در صف آرامش خود را حفظ می کنند، در اتوبوس جای خود را به افراد مسن تر می دهند. آن ها از همان سنین پایین عبارت بسیار مهم را می آموزند: ممنونم، روز خوبی داشته باشید، قابلی نداشت و خداحافظ.

یکی دیگر از راز تربیتی والدین فرانسوی آموزش در خانه 

والدین فرانسوی اصلا دغدغه این را ندارند که کودک آن ها در 5 سالگی هنوز نیم تواند بخواند! آن ها به خوبی می دانند که کودک آن ها تا این سن می تواند در دنیای کودکانه خود به دنبال رویاهایش باشد و دنیای اطرافش را بشناسد. آنچه برای آن ها اهمیت دارد این است که کودک آن ها رفتار مودبانه ای داشته باشد.

در فرانسه روزهای تعطیل مختص خانواده است

برای فرانسوی ها وقت گذراندن با خانواده در روزهای تعطیل یکی از مهمترین الویت ها است. آن ها روزهای تعطیل ره به دوچرخه سواری در پارک و اطراف شهر با خانواده خود سپری می کنند.

وقت گذرانی والدین فرانسوی در روزهای تعطیل با خانواده

والدین فرانسوی به کودکان پول توجیبی می دهند!

در فرانسه از 7 سالگی به بعد والدین به فرزندان پول توجیبی داده و کودک هر طور که بخواهد آن را خرج می کند. مقدار پول توجیبی بستگی به سن کودک دارد. همین مسئله باعث می شود که کودکان در زمان خرید در برابر اجناس پر زرق و برق هیجانی نشوند و آرامش خود را حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *